Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis Theme natoque penatibus.

Latest Posts

    Sorry, no posts matched your criteria.

Title Image

Ontmoet onze
docenten

De Opzet bestaat uit vier professionele en bevlogen theaterdocenten met passie voor het vak en een schat aan ervaring in werkveld en onderwijs.
Spel

Barthel van Lint

Barthel studeerde in 1996 af aan de toneelacademie in Maastricht.

Direct na de opleiding is hij gaan spelen op televisie en toneel, maar na een paar jaar verplaatste hij het accent naar regie. Met name muziektheater of muzikale producties waren de plek om zijn energie en verbeelding tot uiting te laten komen.

Als docent werkt hij vanuit de gedachte dat het plezier de voorwaarde is om vanuit je vrijheid te kunnen spelen.

Daarnaast vindt hij niets zo spannend als de cross-over tussen spel, zang en dans. Daar waar de grenzen vervagen wordt de theatraliteit het grootst. En kan de betekenis het pakkends worden.

“Zelfs het grootste afzien op het toneel moet ergens een mate van plezier hebben, desnoods vanuit masochisme.”

Dans

Monique Keijers

Monique Keijers studeerde af aan de Fontys Dansacademie in Tilburg. Sinds haar afstuderen heeft zij gewerkt als danseres, choreografe en docent in Portugal, Italië en Nederland.

Ze gaf les aan o.a. de vooropleiding Lucia Marthas, verschillende MBO theateropleidingen in Nederland, had haar eigen muziektheaterschool samen met Liesbeth Gresnigt en maakte talloze voorstellingen met Barthel van Lint.

Als choreograaf is ze verbonden aan theatergroep Drang in Den haag waar ze nauw samenwerkt met de regisseuse en acteurs. Daarnaast is ze docent aan de Dutch Academy of Performing Arts.

Haar fascinatie en passie ligt bij het wegnemen van de grenzen tussen de verschillende disciplines.

Wanneer de disciplines elkaar echt ondersteunen ontstaat de ware magie.

Als docent vraagt ze veel van haar studenten, eist ze volledige inzet in iedere les. De lat leggen we hoog om er met de juiste doses humor samen op af te streven.

“Bewegen waar woorden te kort schieten en spreken waar de beweging niet voldoet…”

Zang

Roel Vankerckhoven

Roel is docent zang bij verschillende HBO-opleidingen aan Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, en aan Lucia Marthas Institute for Performing Arts.

Daarnaast is hij vocal coach bij uiteenlopende muziektheaterproducties; van Hello Dolly (Medialane), over De Tweeling, Hij Gelooft in mij en Fiddler on the Roof (de Theateralliantie) tot Know Me (Bonte Hond). In het verleden werkte hij als zanger-acteur bij verschillende musicals en muziektheaterproducties in binnen- en buitenland (My Fair Lady, Anatevka, Mamma Mia, Alba’s Carmen, …).

Naast docent is Roel ook stemacteur bij verschillende studio’s. Hij studeerde BA en MA Muziektheater aan het Fontys Conservatorium, met het de nadruk op diverse zangmethodes.

Sinds 2017 is hij benoemd als subsidie-adviseur voor het Fonds Podiumkunsten, met specialisatie Muziektheater.

“Zingen is als autorijden, je zit zelf aan het stuur, geef gas als het moet, schakel naar een andere versnelling of modus en hou altijd je ogen op de weg; you are in control.”

Zang

Liesbeth Gresnigt

Studeerde Muziektheater aan het Fontys Conservatorium Tilburg en Rechten aan de Universiteit Utrecht. Werkte na het afronden van de Master Muziektheater met accent op Educatie als zangdocente onder meer bij de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten (Jazz- en Musicaldans), het Fontys Conservatorium (Zangtechniek Vooropleiding) en de MusicAllFactory Jongeren en Volwassenen.

Ook richtte zij Muziektheaterschool MusicaLOS op met onder anderen Monique Keijers en heeft zij een bloeiende privé-praktijk. Tegenwoordig is zij verbonden aan de Dutch Academy of Performing Arts als docent zang, zangtechniek en stemcoaching. Ook begeleidt zij studenten in hun schoolloopbaan en verzorgt zij onderwijskundige ondersteuning.

Samen met Roel verdiepte zij zich verder in de hedendaagse zangmethodieken. Uitvoerend deed zij ervaring op als zangeres in diverse pop- soul- en bigbands, waarmee zij optrad in binnen- en buitenland (Afghanistan, Irak, Bosnië, Italië, Frankrijk, België en Luxemburg).

“Ik geloof in het leggen van een brede technische basis om de student in staat te stellen een verhaal te vertellen. De basis is vertrouwen, in jezelf, in de ander en in het eigen verhaal.”